De nekpositie van de deadlift

Written by Tom Laurenssen on Monday, 11 March 2013. Posted in Persoonlijke blog

Veelal zie je tijdens de deadlift, dat de ogen gericht zijn op de horizon. Wij trainen je om de nek in lijn te houden met de rest van de wervelkolom. Internationaal is een methode genaamd 'packing the neck' aan het doorbreken, die sterke overeenkomsten heeft met wat wij uitdragen. Wij zijn er blij mee!

Conclusie

Het houden van oogcontact met de horizon lijkt volstrekt logisch en je haalt er ook goede resultaten mee. Het zegt iets over de flexibiliteit van ons ontwerp, maar dat betekent nog niet dat het optimaal is. Je verstoort namelijk de prachtige vloeiende samenwerking in de keten, waardoor je aanpassingen krijgt die biomechanisch gezien ongunstig zijn. Een gorilla positie is misschien optimaal voor een semi-viervoeter, maar mensen zouden een neutrale nek moeten overwegen tijdens de deadlift. Probeer het eens een tijdje en zie wat er gebeurt met je resultaat.

 

Bron: Chivo opleidingen

About the Author

Tom Laurenssen

Tom Laurenssen

Dankzij mijn kennis heb ik de mogelijkheid gehad om te ervaren dat je zelf invloed kan uitoefenen, zodat je gelukkiger wordt. Ik wil deze kennis de met je delen, mensen helpen meer uit zich zelf en daardoor meer uit het leven te halen.

Leave a comment

You are commenting as guest.

Artikelen over voeding of afvallen, bewegen, geluk en meer.

De drie pijlers

De drie pijlers geven houvast en uitleg over jouw hulpvraag. Kies één van de pijlers voor meer informatie. --->

Een personal trainer helpt jouw bij bewegen.

Training

Gezond bewegen is dat je pijnvrij en zonder compensatie gedrag je dagelijkse bezigheden kunt uitvoeren.

voeding

Voeding

Afvallen is slechts een middel om jezelf beter te gaan voelen, gezonde voeding geeft positieve energie.

Lees meer over denken en voelen.

Coaching

Een balans in negatieve en positieve emoties zorgt ervoor dat we ons beter gaan en blijven voelen.