Sport specifiek succesverhalen

Klik op de titels om het verhaal te openen.

Een wedstijd hockey vol kunnen houden...

In de zomer van 2013 heb ik contact opgenomen met Tom Laurenssen. Na een moeizaam hockeyseizoen waarbij ik van de ene blessure in de andere terechtkwam en de weegschaal langzaam richting de 90kg ging, besloot ik dat het anders moest.
Na een korte intake heb  ik samen met Tom uitdagende doelen bepaald en zijn we aan de slag gegaan. In eerste instantie voor een periode van 3 maanden waarin we 2 keer in de week op individuele basis aan de slag zijn gegaan. Naast aandacht voor beweging hebben we ook gekeken naar voeding.

Door een aantal simpele aanpassingen in mijn eetpatroon en een stevige fysieke uitdaging ben ik erin geslaagd om 10kg af te vallen. Nog veel belangrijker was het feit dat ik een stuk fitter was, meer energie en helemaal geen last meer van blessures. Dit seizoen heb ik alle wedstrijden van de eerste tot de laatste minuut gespeeld zonder een centje pijn. De positieve, deskundige en stimulerende begeleiding van Tom hebben hierin een belangrijke rol gespeeld. 


Maarten Gielen

Directeur IBN

Fysieke testen voor keuring bij de brandweer en zaaltvoetbal

Een half jaar geleden ben ik via via bij Tom Laurenssen gekomen met de vraag of ik conditietraining bij hem kon gaan doen. Met alleen 1x per 2 weken zaalvoetballen bouwde ik te weinig conditie op en merkte steeds vaker dat de conditie niet meer was wat die ooit was geweest. Door blessures ben ik gestopt met veldvoetballen en door de knie en enkelklachten was trimmen ook niet mijn ding om conditie op te bouwen. Ook bij de fysieke test voor de brandweer werd ik er ook op geattendeerd om toch meer te gaan sporten. Tom vroeg mij toen of ik nog meer wilde bereiken dan alleen een betere conditie. Wat kilo’s kwijtraken zou ook mooi meegenomen zijn.

Met behulp van het voedingsdagboek ben ik gaan bijhouden wat ik dagelijks eet en drink en hiermee ben ik mijn eetpatroon gaan aanpassen, omdat je een duidelijk overzicht krijgt wat je aan voedingsstoffen tot je neemt. Met de wekelijkse training en voorlichting over het eten die ik dan kreeg heb ik een goede conditie opgebouwd. Na 12 weken trainen en letten op het eten ben ik ruim 10 kg gewicht verloren. Met het zaalvoetballen en ook bij brandweerwerkzaamheden merk ik goed wat de resultaten zijn.

Gijs Verstegen

Meer spiermassa

Ik heb al 5 jaar fitness ervaring en ben afgestuurd te Arnhem waar ik de opleiding CIOS fitness & health heb genoten. Mijn ervaring leerde mij dat alle facetten omtrent je persoonlijke doelstellingen die van belang zijn zoals sporten, voeding en levenstijl. De balans hierin vinden of nieuwe wegen bewandelen is vaak erg moeilijk.

Zo trachte ik al 5 jaar om zwaarder te worden in spiermassa, maar echte resultaten bleven uit. Desondanks al mijn ervaring en wetenschap omtrent dit onderwerp waren het de puntjes die op i gezet moesten worden. Tom heeft mij hiermee geholpen en mij nieuwe inzichten gegeven omtrent de belangrijke facetten. Deze inzichten hielpen mij in 3 maanden tijd aan 5 kilo spiermassa winst.
Door enkel kleine dingen te veranderen zoals de combinatie van bepaald voedsel, tijdstippen van het nuttigen van voeding en enkele tips omtrent het trainen.

De kleine dingen maken het verschil en Tom weet hierop te letten en in te spelen.

Joey Verhulsdonck

Artikelen over voeding of afvallen, bewegen, geluk en meer.

De drie pijlers

De drie pijlers geven houvast en uitleg over jouw hulpvraag. Kies één van de pijlers voor meer informatie. --->

Een personal trainer helpt jouw bij bewegen.

Training

Gezond bewegen is dat je pijnvrij en zonder compensatie gedrag je dagelijkse bezigheden kunt uitvoeren.

voeding

Voeding

Afvallen is slechts een middel om jezelf beter te gaan voelen, gezonde voeding geeft positieve energie.

Lees meer over denken en voelen.

Coaching

Een balans in negatieve en positieve emoties zorgt ervoor dat we ons beter gaan en blijven voelen.